Monday, August 14, 2006

Convenient as I find Google News for my news-gathering needs, their utter lack of judgement -- no doubt passed off as "objectivity" within Google -- can be jarring even to me. I mean, what kind of "news" bot would consider the North Korea Times a source? Well, see for yourself.

It's unclear whether this site is really an organ of the Pyongyang government. It's hosted in Australia, where North Korea doesn't even have an embassy. It's also substantially more slick than Pyongyang's official website. The official web site looks like a page out of 1994; the "Times" is a bit closer to 1999. Of course, if it's not really a Pyongyang mouthpiece, Google has been had by a prank -- or perhaps an Aussie "admirer."

Amusing aside: apparently there are Seymour Hersh fans in Pyongyang. I'm really quite tempted to believe the whole site's a prank. And Google is not in on it. Though perhaps The New Yorker can help -- have they been paid by the North Koreans for running this story?

0 comments:

Post a Comment

Search

Loading...